Presentera din hund!


1. Vad är det för ras på din hund?
Jack Rusell & Chihuahua

2. Är det en tik eller en hanhund? Hanar hela bunten

3. Vad kallar du den?
 Oj, det finns nog inte plats att skriva alla smeknamn. Tigger kallas bland annat Tig Tog, Baby kallas oftast Boots och Wilson kallas oftast för Musen!
 
4. Har den något kennelnamn?
Riaydhs Baby Boo & Parkbows Mr Wilson

5. När är hunden född och hur gammal är den i nuläget?
1 September 2004 Tigger 5år, 6 Oktober 2006 Wilson 3 år, 16 December 2004 Baby Boo 5 år. 

6. Har du den för sällskap eller någotning annat (jakt, avel, utställning, vakt,etc)?
Sällskapshundar. Wilson ville vi ställa ut med vi tröttande båda fort på att gå upp tidigt på helgerna :D

7. Har ni gått/ska ni gå några kurser ihop?
Valpkurs med alla tre, Agility med Tigger, Vardagslydnad 1 och 2 med Wilson.

8. Är det din första hund eller har du haft hund förut?
Jag fick min första egna hund Emmy 1988, en Cavalier King Charles Spaniel som jag tävlade lydnad och Agility med.

9. Har ni besökt veterinären någon gång?
Tycker vi bor hos veterinären! :P

10. Det roligaste din hund vet?
Wilson älskar att leka med sin mini tennisboll, Tigger att leka kasta pinne och Baby att sova i solen!

11. Det tråkigaste din hund vet?
Baby att vara kall och frusen, Wilson att äta, Tigger att inte få leka med alla hundar han träffar!

12. Har din hund några vanor/ovanor?
Dom vägrar att gå upp före nio på morgonen om jag inte bär ner dom. Dom älskar att ha sovmorgon och kommer oftast ner efter mej och vill ha frukost. Wilson dansar i ringar på köksmattan när han är hungrig. Baby låtstas ofta som han inte hör när jag ropar och vi ska gå ut om det regnar ute. Han hör det han vill höra, som tex mat, godis och 'vart är Ola' (deras "Farmors" Labrador)

Det var en liten presentation om mina tre håriga härligheter!


Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

lovely! kul veta lite mer om dina småttingar!

2009-09-13 @ 16:03:52
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Loppan Agnes Ling Å Maya

Tjooho grabbar! Ni är ju ena riktiga toppenkillar, precis i våran smak! voof på Er

2009-09-14 @ 10:40:05
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Jaså? Då är det verkligen en liten värld :) Angelica bor numera i Västerås men ja, hon kommer ju från Norrköping :) Va roligt... Kul att du hittade till min blogg förresten! Med oss är det bara bra tack. Tindra ligger och sover här bredvid mig, hon har busat hela dagen! Hoppas allt är bra med er också. Rolig presentation av hundarna!

2009-09-15 @ 21:27:38
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Så fina!

2009-09-16 @ 08:57:56
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/

Kommentera om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (lämna gärna den)

Din blogg eller hemsida så vi kan kika in hos dej

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0