Uppdatering katten!

Han gick iväg under natten någon gång efter att ha legat på filten och sovit hela dagen och kvällen. Imorse när vi gick upp så syntes han inte till och kom inte när jag ropade. Jag hoppades såklart på att han äntligen gått hem. Men tji fick jag. Vid 10 ligger han på filten och sover igen, jamar och vill ha mat. Jag lyckades efter lite tvång få in honom i en transportbur och körde iväg med en jamandes katt till vetten. Tanken slog mig, gud vad jag överreagerar, alla säger åt mg att låta katten va och nu sitter han stressad i min bil. Så pinsamt om det bara är grannens. Väl framme scannar dom katten och visst har han ett chip. Då kan man andas ut lite i alla fall. Receptionisten ringer till Pet Log där vi får veta att katten som är en han heter Chandler och anmäldes försvunnen den 30 APRIL!
Hans matte var helt stum och kunde inte få fram ett ord. Till sina barn hade dom fått säga att han troligtvis flyttat till himlen då dom var säkra på att han inte var vid liv. Till historien hör att han bor i Edinburgh vilket ligger 30 minuters bilväg här i från. Så hur han tagit sig hit är ett stort frågetecken. Men nu är han på väg hem i alla fall med sin riktiga matte och med sin riktiga familj. Kul att kunna få ta hand om dig lite Chandler ♥

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Åhhhh.... det värmer mitt hjärta läsa slutet på det här, skar lite i hjärtat i går, men tyckte du var fin som la ut filt och gav honom mat.. o det slutade ju bra han får komma hem till sin familj igen, ofattbart hu han tagit sig från Edinburgh!



Kram Ira & Mio

2012-06-11 @ 17:10:09
Postat av: Pudelflicka

Tänk om alla var lika omtänksamma som dig.

2012-06-12 @ 08:29:16
URL: http://www.pudlarpelargoner.blogspot.com
Postat av: Elin

åh va härligt!!

2012-06-13 @ 09:12:52
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vilken fin berättelse <3

2012-06-20 @ 05:24:20
URL: http://iPink.blogg.se

Kommentera om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (lämna gärna den)

Din blogg eller hemsida så vi kan kika in hos dej

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0