Snälla kom ihåg

lämna inte er hund ensam i bilen! Inte ens för fem minuter. Vi har precis kommit tillbaka från att ha räddat en Golden från döden i bakluckan av en bil som stog parkerad mitt i solen. Inget vatten med ett passagerarfönster öppet ca 5cm.

En hund kan inte svettas som vi människor kan och kan därför inte hantera värmen lika bra. En bil blir snabbt en ugn och din hund kokas sakta men säkert där inne. Planera din resa, måste du ha hunden med dej? Kan du lämna av den hemma kanske?

Det är din bästa vän vi pratar om och tyvär kan dom inte hjälpa sej själva när dom väl sitter där. Vi lyckades öppna bilen genom det öppna fönstret under Polisens instruktioner och vi fick in lite sval luft till den påtagna hunden. Nu slutadet det med en hund som fortfarande i livet men tyvär så dör hundar dagligen i bilar så vi kan väl alla kolla lite extra?


Kommentarer
Postat av: Elin

Uach va hemskt! Var det i sverige ?

Trots alla skriverier så fattar inte folk?

2010-08-07 @ 20:19:45
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Maud

Det är konstigt att folk aldrig lär sig. Detta är ju nåt som år in och år ut diskuteras bl.a i massmedia, inte bara djur utan även barn lämnas kvar i bilar som ibland tyvärr slutar tragiskt. Vi vuxna vill ju inte gärna sitta i en varm bil, utan AC eller nedvevade rutor tillämpas. Det förekommer även alltför ofta även på hundutställningar att hundar lämnas i varma oövervakade bilar! Så varför, varför lär sig folk aldrig????

P.S Tack och lov att Ni kom i tid!

2010-08-07 @ 23:51:39
Postat av: Rebecca

Vi kylde ner bilen till det kallaste och ställde bilen i parkeringshuset när vi behövde dricka, godis och något mer innan vi skulle till Gbg.

Så då lämnade jag och pappa Alice och Simona i bilen runt en 10-15 min.

Var lika svalt när vi var tillbaka men klart alltid något kan hända...

Och för det anser jag mig inte som en dålig ägare för Simona var där och kan alltid ringa om det är något för lämnade min iPhone och det fanns vatten till Alice. Men om man lämnar hunden i skinande sol så kan det räcka med en 10-30 min innan hunden dör :/

2010-08-08 @ 01:01:23
URL: http://jagrebeccamirjamkarin.blogg.se/

Kommentera om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (lämna gärna den)

Din blogg eller hemsida så vi kan kika in hos dej

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0