Besök

Vi har för tillfäller besök av en 'liten' katt som verkar vara lite lost. Vi har sett den från och till i några dagar och vänner i byn har sett den i soptunnor och utmed vägen. Djurvän som man är köpte jag mat för att se om den var hungrig. Jag har nog aldrig sett någon äta så mycket. Efter ett tag fick jag ta bort maten så den inte åt ihjäl sig och gav den vatten med en droppe mjölk i för att få den att dricka. Stackars liten, mager som en sticka, bara skinn och ben. Ordnade en liten säng åt den ute så den slipper sova under grannens buske. Imorgon åker vi till vetten med den för att se om den har ett chip så vi kan hitta h*ns ägare förhoppningsvis. Hade vi inte haft hundar hade jag tagit in h*n men det skulle bli kaos och varken katten eller hundarna hade mått bra. Nu har han fått mat i några dagar i alla fall och är mätt så förhoppningsvis sover h*n gott inatt så vi kan få ordning på det hela imorgon. Mitt hjärta blöder men det ska i alla fall inte regna varken inatt eller imorgon så h*n kommer vara torr, alltid något antar jag.
En katt med hem väljer väl inte att ligga på en filt ute om den har ett hem att gå till? Jag har inte jättemycket erfarenhet av katter då jag alltid haft hundar så jag hoppas att vi gjort det bästa vi kan! Foton på katten ligger ute på Facebook och på alla 'lost & found' sidor jag hittat på nätet. Håll tummarna för våran lilla rymling!

Kommentarer
Postat av: Elin

Usch det är inte lätt alla ggr.. :/

2012-06-10 @ 23:58:09
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (lämna gärna den)

Din blogg eller hemsida så vi kan kika in hos dej

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0